marți, 17 iunie 2014

Spania - Olanda 1-5


Sînt supărat rău.

Don Vicente m-a trezit din cel mai dulce somn şi m-a trimis în teren contra portocalelor.

Şi ne-au bătut de ne-au rupt.

Zice gura lumii că olandezii ne-au bătut pentru că nebunul de van Gaal a implementat pe şest, în numai trei-patru luni, sistemul 5-3-2 cu care să omoare tiki-taka. Păi le ce bun? Tiki-taka a crăpat de vreo doi ani bunicei, iar sistemul 5-3-2 mie mi se pare un simplu "beton" reactualizat. Blochează oamenii, blochează traiectoriile de pase mai ales, şi gata!

A, mai trebuie să şi ataci după aia? Ei, uite că se poate ca un bătrînel ca Robben să fie mai sprinten şi mai sprinţar decît vrăjmaşii din apărarea mea. Şi mai are şi tehnica la el.


A, în plus, eu - bine, eu stau departe cu adresa, cum se zice - nu am văzut 5-3-2 la olandezi ci mai degrabă 3-5-2, care uneori ajungea să fie 3-3-4, dacă nu şi mai mult. O ştiţi p-aia cu contraatacul? Olandezii o ştiu. Credc că e timpul să o învăţăm şi noi, nu s-o aplicăm ci s-o combatem. Reflexele încă le mai am la mine, cred că s-a văzut asta în prima repriză la 0-0, dar în situaţii de N contra 1, eu ce să mai fac?

A, că mai greşesc şi eu? Asta se întîmplă la 3-1 sau la 4-1 ... dar cînd mă buşesc caii ăia în careul mic, aia nu se pune?

Cu doi de 1-0, şi cu un golaveraj total negativ, mergem lejer mai departe. Numai să nu ne ia la ochi arbitrii brazilieni .... da, da, brzilieni, am zis bine ... şi să tragă pe faţă cu Chile, ca să ne scoată pe noi din calea gazdelor, în timp ce chilienii, frăgeziţi frumos de noi - că doar n-o să ne predăm fără luptă, chiar 11 contra 14 - o să stea cuminţi la tăiere în faţa lui Seleccao.

Cică ne arbitrează unu Geiger. Da, ca ăla cu ocntorul de particule. Să vedem ce şi mai ales unde o să contabilizeze.

În Marca, ăl bătrîn declară că deja şi-a stabilit unsprezecele de start contra chilienilor, dar că nu vrea să-l divulge ca să nu strice unitatea de grup. (Bine, la noi în lotul spaniol n-a fost şi nici n-o să fie altă unitate de grup decît cea dată de victorii). Dar aseară l-am văzut făcîndu-mi conspirativ cu ochiul.

Mănuşile sînt albe, curate, ca noi. S-a ocupat De Gea  de ele, că Valdez a rămas acasă.

Lasă, don Vicente, mai sînt o grămadă de meciuri pentru noi la Muncialul ăsta.

... Nu, n-am greşit, e Muncial, nu Mundial: de data asta nu mai merge doar din talent. O să se lase cu munci ... grele ... dar cineva trebuie să facă dreptate şi să elimine Brazilia, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu